Oraruz, cunnisciutu cum'è u New Y5 Reicu, hè festival di l'antica chì si cele in iran è assai altri altri paesi di a regione. I festival marchi u principiu di u novu annu in u calendariu persa è ci hè solitu in u primu ghjornu di a Primavera, chì hè intornu à u 20 di marzu. O5RUZ hè ghjuntu un tempu di rinnuvazione è a ricermata, è hè una di e tradizioni più impurtanti èreszate in a cultura iraniana.
L'uêpini di Origini di Oghjetti ùn siate tracciate à l'Impiante Persiana, chì dà più di 3.000 anni. U Festival hè statu furmatamente in originale cum'è una vacanze di Zororastriane, è seguitu dopu aduttatu da altri culture in a regione. A parolla "ora avà" stessu significa "novu ghjornu" in persa, è riflette l'idea di novi inizi è iniziale fresca.
Unu di i aspetti più impurtanti di u Tignu di l'ora di u Fucale, chì hè un tavulinu speciale chì hè incitatu in case è i lochi publici durante u festival. A tavula hè di solitu decorata cù sette articuli simbolici chì cumincianu cù a Lettera Sensiana "Sin", chì rapprisenta u numeru sette. Sti elementi include Sabzeh (u granu, Samanu (pudimentu svuicatu fattu da granu gerbu di assai alimentariu) è apple), Summes (Sberkh (Accuttiva).
In più di u tavulinu vistu vistu, avà hè ancu cridente di vari altri altri attuali è di visità è amici, scambiati rigali, è participendu à e festività pubbliche. Vactos Iraniani celebre ancu à scaccià si battcina di incendiu nantu à e vigata di u festival, chì ci credeva di guardà fora i spiriti meli è anu a bona furtuna.
O5RUZ hè ora di gioia:, e rinnuvamenti in a cultura iraniana. Hè una celebrazione di i cambiatori di e stagioni, u trionfu di luce sopra a bughjura, è a putenza nova iniziale. Comu tali, hè una tradizione ponewn chì hè profundamente arradicata in a storia è l'identità di e persone iranianu.
Tempu di Post: Mar-17-2023