Nowruz

Nowruz, cunnisciutu ancu l'Annu Novu Persianu, hè una festa antica celebrata in Iran è in parechji altri paesi di a regione. U festival marca u principiu di l'annu novu in u calendariu persicu è di solitu cade u primu ghjornu di primavera, chì hè intornu à u 20 di marzu. Nowruz hè un tempu di rinnuvamentu è di rinascita, è hè una di e tradizioni più impurtanti è apprezzate in a cultura iraniana.

L'urighjini di Nowruz ponu esse tracciati à l'anticu imperu persianu, chì data di più di 3000 anni. A festa hè stata celebrata in origine cum'è una festa zoroastriana, è dopu hè stata aduttata da altre culture in a regione. A parolla "Nowruz" stessu significa "ghjornu novu" in persianu, è riflette l'idea di novi principii è novi principii.

Unu di l'aspettu più impurtante di Nowruz hè a tavola Haft-Seen, chì hè una tavola speciale chì hè stallata in casa è in lochi publichi durante u festival. A tavula hè di solitu decorata cù sette elementi simbolichi chì cumincianu cù a lettera persiana "sin", chì rapprisenta u numeru sette. Questi elementi includenu Sabzeh (germi di granu, orzu o lenticchie), Samanu (pudding dolce à base di germe di granu), Senjed (fruttu seccu di l'arbre di lotus), Seer (agliu), Seeb (mela), Somāq (bacche di sumac) è Serkeh. (acitu).

In più di a tavola Haft-Seen, u Nowruz hè ancu celebratu cù parechje altre usanze è tradizioni, cum'è visità parenti è amichi, scambià rigali è participà à festività publica. Parechji iraniani celebranu ancu u Nowruz saltendu nantu à u focu à a vigilia di a festa, chì si crede chì alluntanà i spiriti maligni è porta bona furtuna.

Nowruz hè un tempu di gioia, speranza è rinnuvamentu in a cultura iraniana. Hè una celebrazione di u cambiamentu di e stagioni, u triunfu di a luce nantu à a bughjura, è u putere di i novi principii. Comu tali, hè una tradizione amata chì hè profondamente arradicata in a storia è l'identità di u populu iranianu.

 


Tempu di post: 17-mar-2023